اختیار زعیم در نظام سیاسی اسلام

اختيار زعيم در نظام سياسي اسلام نويسنده : ابو عبد الرشيد مبارز   الحمد لله والصلاة والسلام علي رسول الله وبعد: امروز كافران ميخواهند در تعيين رؤساي حكومت دركشور هاي اسلامي انتخابات دموكراتيك را براه اندازند. و هدف شان از براه انداختن اين انتخابات در سرزمين هاي اسلامي اينست تا به اينگونه مسلمانان را از دين شان فاصله دهند و در ممالك شان نظام هاي حكم غير اسلامي را ترويج بخشند، وبه اینگونه از نظر معنوی و حتی حسی آنان را تباه سازند. زیرا یگانه مایه برپایی و پیروزی ما همان برپایی نظام حکم اسلامی در زمین است. الله عَزَّوَجَلَّ میفرماید:﴿ وَلاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ (56) ﴾(الأعراف/56). } و فساد مکنید در زمین پس از اصلاح آن ، و او را بخوانيد و بپرستيد با بيم و اميد، همانا رحمت ‏الله به نيكوكاران نزديك است (56) {. و بدون شک اصلاح زمین ، آوردن و برپا کردن نظام حکم اسلامی در آن است، و فساد و تباه کردن زمین و اهل آن آوردن و تحکیم نظام حکم غیر اسلامی مانند دموکراسی و غیر آن در آن است. و شما کدام یک را میخواهید؟ اصلاح و امان را ، یا فساد و تباهی را ! لذا در اين كتاب ميخواهم براي برادران و خواهران مسلمانم در باره حكم و مشروعيت نظام حکم اسلامی ، و طریقه اختیار زعیم در نظام سیاسی اسلام ، و مشروعیت انتخابات در اسلام و عدم آنرا ، و در باره حکم مشارکت در نظام های طاغوتی چیزی بيان كنم ، تا باشد كه با گرفتن فهم اصیل از مشروع و نامشروع در راستای سیاست و تشکیل حکومت پيروي از راه حق كنند و شكار پيروي كوركورانه از توطيه ها و دسائس كفار مكار استعمارگر و اشغالگر نشوند، كه با كلمات مختلف جنگ هاي فكري ، و براي پياده كردن آن با پيشكش پول ميخواهند رياست و حاكميت خود را بر مسلمانان ساده بپذريرانند و تحكيم بخشند. درحاليكه ما مكلف هستيم حاكميت يا نظام حكم اسلام را اقامه نماييم ، زيرا حق و پيروزي در همان چيزيست كه الله تعالی بيان كرده و ما را به پيروي آن دستور داده است. اينك الله سبحانه و تعالی در يك كلمه حق بودن گفته و آورده خود را كه شرع او مُمَثِّل آن است بيان كرده ميفرمايد:{ وَاللَّهُ يَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِي السَّبِيلَ (4)}(الأحزاب/4). { الله عزوجل حق را ميگويد و بيان ميكند ، و تنها اوست که به راه راست راه مينمايد}.  پس حق در انتخابات و همه امور همان است كه توسط شريعت اسلامي بيان شده است، و شريعت ما كامل است كه هيچ چيزي در آن مجمل و مبهم نمانده است اگرچه قانون و روش انتخابات باشد، پس بايد اگرچه در راستاي تعيين زعيم كه كاربرد شوری در آن باره است از اسلام پيروي كنيم ،  نه آنچه را نظام پر از سياهي و پليدي و كفري غرب بنام انتخابات براي ما ارمغان پيش ميكند كه بربادي دين و دنياي انسان در آن نهفته است. و اين جاي تأسف است كه بسياري از مسلمانان آگاهانه و نا آگاهانه تحت تأثير فرهنگ استعمارگران رفته اند و در پيشبرد انتخابات دموكراتيك سهم میگیرند و حتی سخت از آن دفاع ميكنند، و حتی از آن گذشته برخي علماء منسوب به اسلام تحت تأثير اين شيوه انتخاب زعيم رفته اند و آنرا يگانه روش بهتري در تعيين زعيم ميدانند. و ليكن حقيقت اينست كه اين علماء ، يا علماء سوء هستند كه آگاهانه براي دستآورد پول يا بنابر خرابي عقيده شان اين شيوه نظام طاغوتي را در انتخاب زعيم نيك توجيه ميكنند، و مردم را بسوي آن و مشارکت در آن فتواي به غير حق ميدهند، و يا علت قناعت شان به مشروعيت بخشيدن اين انتخابات و جواز دعوت بسوي آن ناشي از عدم آگاهی شان به امور سياسي و نظام حكم در اسلام و شيوه مشروع تعيين و انتخاب زعيم در اسلام است، كه اين عدم اطلاع شان از حقیقت سبب انحراف نظر شان شده است، چون نه خیر اسلام را شناخته اند تا از فرامین آن در هر امر خود کار بگیرند، و نه شر و بدی کفر را شناخته اند تا از بکارگیری اندوخته ها و پدیده های آن دست بگیرند. و در اسلام حلال نيست كسيكه به چيزی علم ندارد اگرچه یک کلمه باشد به مشروعيت وعدم آن ناآگاهانه فتوا دهد، وجایز نیست کسیکه فهم و درک سیاسی و اطلاع از احوال و اوضاع عصر و مکاید دشمنان اسلام ندارد در این موضوعات برخلاف حکم شریعت فتوا دهد، و ناآگاهانه نظام های سیاسی غیر اسلامی را حق توجیه نماید. زیرا این

اړوند مطالب

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Close