د احادیثو په رڼا کې د خوارجو علامات

ژباړه او ترتیب: مولانا احسان الله فاتح الماتریدي

★ لَا يَزَالُوْنَ يَخْرُجُوْنَ حَتّٰی يَخْرُجَ آخِرُهُمْ مَعَ الْمَسِيْحِ الدَّجَّالِ.

’’خوارج به همیشه(تل) را اوځي تر دې پورې چې د دوي آخیري ډله به د دجال سرہ را اوځي‘‘

نسائي، السنن، کتاب تحريم الدم، باب من شهر سيفه ثم وضعه في الناس، رقم : 4103.

★ يَقْتُلُوْنَ أَهْلَ الإِسْلَامِ وَيَدْعُوْنَ أَهْلَ الْأَوْثَانِ.

’’ خوارج به مسلمانان  قتل کوي او بت پرستان  به پریږدي‘‘ .

بخاري، الصحيح، کتاب التوحيد، باب قول اﷲ تعالی : تعرج الملائکة والروح إليه، رقم : 7432

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وصفاتهم، رقم : 1064 .

★ مُشَمَّرُ الْإِزَارِ.

’’خوارج به پرتوګ یا لنګ ډیر اوچت تړي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب المغازی، باب بعث علی ابن أبی طالب و خالد بن الوليد، إلی اليمن قبل حجة الوداع، رقم : 4351

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وصفاتهم، رقم : 1064 .

★ سُفَهَاءُ الْأَحْلَامِ.

’’ناپوہ به وي ‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6930

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ کَثُّ اللِّحْيَةِ.

’’ د ږیرې ویشتان به یي ډیر زیات وي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب المغازي، باب بعث علی بن أبي طالب وخالد بن الوليد إلی اليمن قبل حجة الوداع، رقم : 4351

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وصفاتهم، رقم : 1064 .

★ يَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ.

’’دا خلک به (دحرمینو شریفینو) د مشرق له جانبه (خوا نه) را اوځي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب التوحيد، باب قراءة الفاجر والمنافق وأصواتهم وتلاوتهم لا تجاوز حناجرهم، رقم : 7562 .

★ لَا يُجَاوِزُ إِيْمَانُهُمْ حَنَاجِرَهُمْ.

’’د دوئ ایمان به د دوئ مرۍ نه لاندې نه تیریږي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6931

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ يَتَعَمَّقُوْنَ وَيَتَشَدَّدُوْنَ فِی الْعِبَادَةِ.

’’ ھغوئ به په عبادت او په دین کې ډیر زیات سخت او انتهاء پسند وي‘‘

أبويعلی، المسند، 1 : 90، رقم : 90

عبد الرزاق، المصنف، 10 : 155، رقم : 18673 .

★ يَحْقِرُ أَحَدُکُمْ صَلَاتَهُ مَعَ صَلَاتِهِمْ، وَصِيَامَهُ مَعَ صِيَامِهِمْ.

’’په تاسو کې به هر یو د دوئ د لمونځونو په مقابله کې خپل لمونځونه حقیر اوګڼي او د دوئ د روژو په مقابل کې به خپلې روژي حقیری وګڼي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب من ترک قتال الخوارج للتألف وأن لا ينفر الناس عنه، رقم : 6933

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وصفاتهم، رقم : 1064 .

★ لَا تُجَاوِزُ صَلَاتُهُمْ تَرَاقِيَهُمْ.

’’ د دوئ لمونځونه به د دوئ مرۍ نه لاندې نه تیریږي‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ يَقْرَئُوْنَ الْقُرْآنَ لَيْسَ قِرائَتُکُمْ إِلَی قِرَاءَ تِهِمْ بِشَيءٍ.

’’دوئ به د قران مجید داسې تلاوت کوي چې د دوئ د تلاوت په مقابل کې به تاسو خپل تلاوت ھیڅ حیثیت نه ګڼی‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066

★ يَقْرَئُوْنَ الْقُرْآنَ لَا يُجَاوِزُ حُلُوْقَهُمْ.

’’ د دوئ تلاوت به د دوئ مرۍ نه لاندې نه تیریږي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6931

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وقتاله، رقم : 1064 .

★ يَقْرَئُوْنَ الْقُرْآنَ يَحْسِبُوْنَ أَنَّهُ لَهُمْ، وَهُوَ عَلَيْهِمْ.

’’دوئ به د قران مجید تلاوت په دا ګمان کوي چې د قرآن احکام  د دوئ په حق نازل شوي دي، لیکن په حقیقت کې به قرآن مجید د دوئ خلاف حجت وي‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ يَدْعُونَ إِلَی کِتَابِ اﷲِ وَلَيْسُوا مِنْهُ فِي شَيْئٍ.

’’ھغوئ به خلک د الله کتاب طرف  ته را بلي، لیکن د الله کتاب سرہ به د دوي ھیڅ تعلق نه وي‘‘

أبو داود، السنن، کتاب السنة، باب في قتل الخوارج، رقم : 4765 .

★ يَقُوْلُوْنَ مِنْ خَيْرِ قَوْلِ الْبَرِيَّةِ.

’’ خوارج به (په ظاهر کې) ډیر شی خبرې کوي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم ، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6930

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ أَحْدَاثُ الْأَسْنَانِ

’’ دوي به کم عمره ھلکان وي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم . باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6930

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066. .

★ يَقُوْلُوْنَ مِنْ أَحْسَنِ النَّاسِ قَوْلًا.

’’د دوئ نعرې (slogans) او ظاهرې خبرې به ډیرې غوړې او رنګینې وي او ډیر به متاثره کوونکي وي‘‘

طبراني، المعجم الأوسط، 6 : 186، الرقم : 6142 .

★ يُسِيْئُوْنَ الْفِعْلَ.

’’ لیکن دوئ به د کردار (عمل) په لحاظ سرہ ډیر ظالم او خونخوار خلک به وي‘‘

أبوداود، السنن، کتاب السنة، باب في قتال الخوارج،

رقم : 4765 .

★ هُمْ شَرُّ الْخَلْقِ وَالْخَلِيْقَةِ.

’’ خوارج به په ټولو مخلوقاتو کې بد ترین خلک وي‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب الخوارج شر الخلق والخليقة، الرقم : 1067 .

★ يَطْعَنُوْنَ عَلٰی أُمَرَائِهِمْ وَيَشْهَدُوْنَ عَلَيْهِمْ بِالضَّلَالَةِ.

’’ خوارج به د وخت حکومت یا حکمرانانو ته پیغورونه ورکوي او پر دوئ به د ګمراهۍ او ضلالت فتوی ګانې لږوي‘‘

ابن أبي عاصم، السنة، 2 : 455، رقم : 934

هيثمي، مجمع الزوائد، 6 : 228، وقال : رجاله رجال الصحيح.

★ يَخْرُجُوْنَ عَلٰی حِيْنِ فُرْقَةٍ مِنَ النَّاسِ.

’’دوئ به په ھغه وختونو کې را جوت (ښکاره یا څرګند) کیږي چې کله په خلکو کې تفرقه او اختلاف پیدا شي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب المناقب، باب علامات النبوة في الإسلام، رقم : 3610

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب ذکر الخوارج وصفاتهم، رقم : 1064 .

★ يَسْفِکُوْنَ الدَّمَ الْحَرَامَ.

’’ھغوئ به نا حقه وینه تویه وي‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ يَقْطَعُوْنَ السَّبِيْلَ وَيَسْفِکُوْنَ الدِّمَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ مِنَ ﷲِ وَيَسْتَحِلُّوْنَ أَهْلَ الذِّمَّةِ. (من کلام عائشة رضي اﷲ عنها)

’’ خوارج به قطاع طریق وي، دوئ به داسې نا حقه وینه تویه وي چې د ھغې د تویه ولو الله تعالی حکم ندی کړی او د ذمیانو( ھغه غیر مسلم خلک چې په اسلامي ملک کې اوسیږي او د اسلامي حکومت ټول قوانین مني او اسلامي حکومت ته ټیکس/جزیه ورکوي) خوارج به د دوئ  قتل حلال ګڼې‘‘  (دا د حضرت عائشې صدیقې رضی الله عنها فرمان مبارک دی )

حاکم، المستدرک، 2 : 166، رقم : 2657 .

★ يُؤْمِنُونَ بِمُحْکَمِهِ وَيَهْلِکُونَ عِنْد مُتَشَابِهه.

(قول ابن عباس رضی الله عنه)

’’ھغوئ به د قرآن په محکم آیاتو باندې ایمان راوړي

خو د قرآن مجید آیات متشابهات له وجه نه ھلاک کیږي‘‘ (قولِ ابنِ عباس رضی الله عنه)

طبري، جامع البيان فی تفسير القرآن، 3 : 181

عسقلاني، فتح الباری، 12 : 300 .

★ يَقُوْلُوْنَ الْحَقَّ بِأَلْسِنَتِهِمْ لَا يُجَاوِزُ حُلُوْقَهُمْ .

(قول علي رضی الله عنه)

’’ خوارج به په ژبه حق خبرې کوي خو ھغه حق به د دوئ مرۍ نه لاندې نه تیریږي‘‘

( د علی رضی الله عنه وینا )

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، الرقم : 1066 .

★ ينْطَلِقُوْنَ إِلَی آيَاتٍ نَزَلَتْ فِي الْکُفَّارِ فَيَجْعَلُوْهَا عَلَی الْمُؤْمِنِيْنَ .

(من قول ابن عمر رضی الله عنه)

’’خوارج د کفارو په حق کې نازِل شوي ایاتونو اطلاق په مسلمانانو باندې کوي. نو داسې به دوئ مسلمانان ګمراہ، مشرک او کافر ګرځوي چې تر څو د دوئ ناجائز قتل وکړي‘‘

( د حضرت ابن عمر رضی الله عنه له وینا څخه )

بخاري، الصحيح، کتاب، استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، 6 : 2539 .

★ يَمْرُقُوْنَ مِنَ الدِّيْنِ کَمَا يَمْرُقُ السَّهْمُ مِنَ الرَّمِيَّةِ.

’’ھغوئ به د دین نه داسې خارج کیږي لکه څنګه چې غشی د لیندۍ څخه خارج شي‘‘

بخاري، الصحيح، کتاب استتابة المرتدين والمعاندين وقتالهم، باب قتل الخوارج والملحدين بعد إقامة الحجة عليهم، رقم : 6931 .

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

★ د خوارجو نښه به دا هم وي چې د سر ویشتان به په پتري کلوي.

بخاري، الصحيح، کتاب التوحيد، باب قراء ة الفاجر والمنافق وأصواتهم وتلاوتهم لا تجاوز حناجرهم, رقم : 7562 .

★ اَلْأَجْرُ الْعَظِيْمُ لِمَنْ قَتَلَهُمْ.

’’ دا خوارج چې څوک قتل کړي ھغوئ ته به لوی اجر  ملاویږي‘‘

مسلم، الصحيح، کتاب الزکاة، باب التحريض علی قتل الخوارج، رقم : 1066 .

 

★ خَيْرُ قَتْلَی مَنْ قَتَلُوْهُ.

’’ھغه شخص به بهترین مقتول (شهید) وي چې خوارجو قتل کړی وي‘‘

ترمذي، السنن، کتاب تفسير القرآن، باب ومن سورة آل عمران، رقم : 3000 .

★ شَرُّ قَتْلَی تَحْتَ أَدِيْمِ السَّمَاءِ.

’’ دا خوارج چې مړہ شي نو د آسمان لاندې به بدترین مقتولان وي ‘‘

ترمذي، السنن، کتاب تفسير القرآن، باب ومن سورة آل عمران. رقم : 3000 .

 

★ إِنَّهُمْ کِلَابُ النَّارِ.

’’بیشکه دوئ (خوارج) به د جهنم سپي وي‘‘

ترمذي، السنن، کتاب تفسير القرآن، باب ومن سورة آل عمران، رقم : 3000 .

اړوند مطالب

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Close