ځان وژنه او استشهادي عملیات په اسلام کې

لیکواله: مسکا ریحان

زیاتو مفسرینو ځان وژنه په دوه قسمه ښودلې ده،
اول: هغه ځان وژنه چې یو کس په دنیوي ژوند کې د تنګدستۍ یا نورو عواملو څخه په تنګ شي، او بیا ځان وژنه وکړي لکه که یو کس د کورنیو مشکلاتو څخه په تنګ شي ، یا یوه ښځه د خاوند په کور کې د کورنۍ د ظلمونو څخه په تنګه شي او ځان ته اور واچوي یا په بله طریقه ځان مړکړي.
دغه ځان وژنه د اسلام په مبارک دین کې ډېر ناروا او (قبیح) عمل ده ځکه چې زموږ ګران پېغمبر ص فرمایي: چې یو کس ځان پخپله و وژني نو د ده ګناه د هغه کس څخه ډېره ده چې بل مسلمان و وژني او الله تعالی فرمایي: ومن یقتل مؤمنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها وغضب الله علیه ولعنه وأعدله عذابا عظیما. ژباړه: هغه څوک چې یو مسلمان په قصد سره و وژني (او دغه قتل رواهم وګڼي) نو د ده جزا جهنم ده چې همېشه به وي په دوزخ کې الله تعالی پرې غضب کړی او لعنت یې پرې ویلی او تیار کړی یې دی د ده لپاره په دوزخ کې دردناک عذاب.
داچې د خپل ځان و ژل ګناه د دې نه هم زیاته ده نو معلوميږي چې د اسلام په مبارک دین کې ځان وژنه یو ناروا عمل ده چې مرتکب یې د سختې سزا لایق ده. د امت فقهاء د ځان و ژونکي د جنازې په هکله دوې ډلي دې یوه ډله یې وایي: چې باید مسلمانان د ده جنازه ونکړي او بې جنازې دې خښ کړای شي.
دوهمه ډله وایي: جنازه دې یې وشي خو صرف لس دولس کسه دې یې په جنازه کې شریک شي او زیات مسلمانان دې د هغه په جنازه کې شرکت نکوي ځکه چې ده زیات قبیح عمل کړیدی.

دوهم ډول استشهادي عمل دی!
دوهم ډول ځان وژنه د اسلام د سرلوړۍ او (بقاء) لپاره ده، چې د اسلام په مبارک دین کې استشهادي عمل ورته وايي: او ځان وژنه نده بلکې استشهادي عمل ده چې اجرا کونکی یې د الله تعالی په لاره کې خاص شهید ده، د سورت البروج د اصحاب الاخدود په واقعه کې مو ولوستل: چې عبدالله بن تامر چې یو لوی ولي الله ؤ هغه پخپله دخپل ځان د وژلو چل باچا ته ښائي اسلامي امت پدې خبره متفق ده چې عبدالله بن تامر یو لوی ولي الله ؤ نو هغه څنګه ځان وژنه کوي؟
معلومیږي چې هغه ځان وژنه د اسلام د سرلوړۍ لپاره کړی و او په حقیقت کې دا ځان وژنه نه و بلکې یو استشهادي عمل او روا کار و. که دغه عمل روا نه وای نو ولې زموږ محبوب پېغمبر ص دغه عمل ندی غندلی بلکې وه یې ستایه.
د پورته موضوع په اړه قراني او نبوي دلایل: الله تعالی فرمایي: ان الله اشتری من المؤمنین أنفسهم و أموالهم بأن لهم الجنة یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا فی التوارة والانجیل والقران ومن اوفی بعهده من الله فاستبشرو ببیعکم الذي بایعتم به وذالک هوالفوز العظیم.
ژباړه: بېشکه الله تعالی د مؤمنانو څخه د هغوئ نفسونه، او د هغوی مالونه د جنت په بدل کې پېرلي دي هغوی به د الله تعالی په لاره کې جنګیږي نو وژني او وژل کیږي به، هغوی سره د جنت وعده ده په تورات، انجیل، او قران کې نو څوک دی چې د الله تعالی څخه زیات د خپلې ژمنې پوره کونکی شی نو خوښ اوسئ خپلې دې سودا ته چې تاسو له الله تعالی سره کړې ده همدا تر ټولو ستر بریالیتوب ده.

اړوند مطالب

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Close